Informatie en vragen vooraf - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ineke Liem Henk Lulf - WaarBenJij.nu Informatie en vragen vooraf - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ineke Liem Henk Lulf - WaarBenJij.nu

Informatie en vragen vooraf

Door: Ineke & Henk

Blijf op de hoogte en volg Ineke Liem

21 Maart 2014 | Nederland, Hoofddorp

Hallo Allen,

Ineke en ik gaan over 3 weken 3 weken in Chitwan, Nepal vrijwilligerswerk doen.

Ik ga net als 2 en half jaar geleden in een huisartspraktijk en in een medisch centrum werken.
Ik hoop daarnaast ook regelmatig het achterland in te kunnen gaan, omdat daar de medische nood nog groter is.
De huisartspraktijk is in een nieuw pand voor mij, de vorige keer was het in aanbouw en hebben patiënten en vrienden van mij goed geld gedoneerd om de financiering rond te krijgen. We gaan het pand bewonderen en natuurlijk kijken hoe het werken daar gaat.
Natuurlijk wil ik ook zien hoe het verder gegaan is met de kennis die ik daar heb aangereikt.

Ineke gaat zich vooral richten op bekken(bodem)voorlichting aan de vrouwen in dat gebied.
Hiervoor hebben we onder andere al een model aangeschaft en gedeeltelijk kunnen laten sponseren.

De activiteiten waar we ondersteuning aan geven, staan vooral beschreven op www.angelnepal.nl.
Het medisch centrum waar we veel vanuit doen, staat beschreven op www.medora.nl.
En Ineke haar activiteiten worden vooral georganiseerd door www.vriendenvanamppipal.com.

Daarnaast zijn we nu al gevraagd om naar bepaalde patiënten daar te gaan kijken en om algemene gezondheidsvoorlichting te gaan geven.
Ook staan bezoeken aan scholen voor de allerarmsten gepland.
Verder willen we ons laten informeren over projecten die daar lopen voor bv. alleenstaande vrouwen, een blindenschool, weeshuizen.

We hebben al verschillende sponsors (waarvoor reeds onze dank), maar we hebben nog meer nodig.
Voor het werk daar zoeken we nog sponsors van geld en materialen, dit vooral om de voorlichting daar te kunnen doen.
Voor de volgende dingen zoeken we sponsors en/of adviezen om gratis aan dit materiaal te komen:
• Stickers
• Ballonnen + pompen
• Puzzels
• Naainaalden, liefst ook met garen (zwart-wit)
• Paracetamol
• Pessaria
• Pennen
• Kinderbrillen
• Kinderkleding

Daarnaast is geld nodig om allerlei materiaal te kopen bij de plaatselijke middenstand voor de verschillende projecten.
Dit geld kan gedoneerd worden door statiegeldbonnetjes van Hoofddorpse supermarkten of contant geld in de collectebus in de wachtkamer van Meander te doen.
Het kan natuurlijk ook gestort worden, en wel op:
• NL67 INGB 0003 9481 69 t.n.v. Fysiotherapie Toolenburg
• NL41 TRIO 0390 2016 85 t.n.v. G.I. Liem, Bekkenfysiotherapie Amstelveen
Met vermelding van : Project Nepal.

Wij hopen er 3 mooie, waardevolle weken van te maken, waarin we vast (weer) veel indrukken op doen en mooie momenten gaan beleven.

• 21 Maart 2014 - 17:09

Theo:

Vraagje:
    Willen jullie gewoon bijvoorbeeld de pennen meenemen in je bagage?

• 21 Maart 2014 - 17:17

Ineke Liem En Henk Lulf:

Ja, we hebben extra kilo's van de KLM gekregen.

• 22 Maart 2014 - 17:55

Hellen:

Hartstikke goed. Veel succes en verras ons weer met mooie verhalen. liefs xx

• 25 Maart 2014 - 11:03

Elly: